Vị trí tuyển dụng

Địa điểm

Thời gian

Manufacturing Financial Business Partner
Số lượng: 01

50% Hồ Chí Minh- 50% Bến Tre

1. OPERATIONAL LEVEL:
  • Manage monthly manufacturing performance report 
  • Manage P&L by plant by department.
  • Manage the budget of the manufacturing and control the budget
  • Manage and control the inventory (turnover, level and value) with SC and owners
  • Support business case analysis for an investment / project (ROI / NPV / IRR / Payback period etc.)
  • Tracking efficiency in investing/productivity
  • Support annual product standard cost update / analysis / benchmark
  • Calculate product standard cost for new item
  • Support to develop the standard usage of utility and maintenance
  • Develop, execute the asset management process
  • Provide high quality financial and non-financial information to advise the Manufacturing Director/SC Director for operational decision making
2. STRATEGIC LEVEL:
  • Leading the production plan/purchasing plan advice (after extensive analysis and evaluation) on ways to drive efficiencies, insights, and informed decisions.
  • Analyse the efficiency of production resources and material usage to advise to the manufacturing team on the optimal option
  • Analyse production cost insight and propose product portfolio with alignment from commercial financial partner
  • Develop financial models to enhance understanding of cost drivers and areas of inefficiency in operational plans and investment planning activities.
  • Drive process improvements and cost efficiency initiatives to maximize value, reduce risk and optimize operations (production, inventory)
  • Selling price-setting strategy: working closely with the commercial team and advising an appropriate selling price for new products
  • Maximize the translation of the external environment (supplier, competitors…) into internal intelligence for the business opportunity
  • Partner with the manufacturing team in preparing business cases for Production projects at the company level.
3. DIGITAL TRANSFORMATION:
  •  Develop dashboard reporting and key performance indicators to support with measuring and tracking of the achievement of key business objectives.
  • Co-ordinate with manufacturing team and Digital transformation team to run the digital project from a manufacturing and financial perspective (such as IBP project, BI for manufacturing team project…)
  •  Develop big data to identify growth and expansion opportunities.
4. FINANCIAL INFORMATION TO BE ANALYSE AND MAXIMIZE
  • Costing: Material; Conversion; Inventory
  • Investment/Productivity: Project

    • Bachelor's degree in Finance/Accounting/Economics or a related subject.
    • Preferably have a Certificate of Finance (CIMA.ACA.ACCA) or MBA.
    • Having general knowledge and understanding of the operations in manufacturing.
    • 3+ years in manufacturing finance reporting role
    • Experience working with large-scale data mining and reporting tools. Proficient in systems (ERP, E.O,..);
    • Fluency in English
    • Data reading and data processing skills;
    • Communication skills, presentation skills;
    • Team working skills, planning skills;
    • Willing to travel to work according to job requirements

      Nhân viên QC Lab Online
      Số lượng: 03

      Phong Nẫm, Giồng Trôm, Bến Tre

      • Lấy mẫu theo sự phân công của Trưởng bộ phận 
      • Nhận mẫu và mã hóa mẫu theo các thủ tục, hướng dẫn 
      • Bảo quản mẫu chờ thử nghiệm 
      • Chuẩn bị hóa chất, dụng cụ phân tích 
      • Kiểm soát thiết bị, môi trường phòng thử nghiệm hóa lý và ghi vào biễu mẫu kiểm soát. 
      • Quản lý hóa chất hóa lý, xuất nhập tồn hóa chất. 
      • Đề xuất mua sắm hóa chất, công cụ, dụng cụ khi cần thiết.
      • Chuẩn bị mẫu, phân tích mẫu, đọc kết quả, báo cáo kết quả 
      • Vệ sinh sạch sẽ khu vực thử nghiệm và dụng cụ sau khi thử nghiệm 
      • Gửi mẫu cho nhà thầu phụ thực hiện các chỉ tiêu hóa lý không nằm trong năng lực thử nghiệm của bộ phận
      Trình độ: Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên các ngành Công nghệ thực phẩm, hóa lý hoặc các ngành khác có liên quan đến thực phẩm
      - Làm việc theo ca
      - Ưu tiên: có kinh nghiệm công tác: ở vị trí tương đương tại các Công ty; hoặc đã có kinh nghiệm trong lĩnh vực thực phẩm, đồ uống

      Sale Support
      Số lượng: 01

      62 Trần Huy Liệu, phường 12, quận Phú Nhuận, TPHCM

      1/ Support sales in export orders:

      • Draft commercial contracts, submit on system and for signature, follow assigned orders.
      • Key Sales Order on SAP system, work with sticker/label and send to the factories.
      • Follow shipping documents (Invoice, Packing list, Bill of Lading,…), record and handover to accountant.
      • Other tasks related to export operations

      2/ Send samples and make payments:

      • Send samples as per salesman’s request
      • Control samples’ stock
      • Follow status of samples till reaching customers
      • Make payments for suppliers related to export operations

      3/ Perform other tasks:

      • Closely work with other departments (Supply Chain, Accounting, MA, QA, Marketing...)
      • Make reports and perform other tasks as required by the line manager.
      • Bachelor’s Degree of Economics, Business Administration, Trading, etc.…
      • Strong skills in communication, negotiation, problem-solving, etc.
      • Knowledge of trade/ economics law, Incoterm, international payment terms.
      • Good at English (would be a strong advantage) and MS Office, SAP system

      Senior ABM
      Số lượng: 01

      62 Trần Huy Liệu, phường 12, quận Phú Nhuận, TPHCM

      • Devise and implement marketing and budget plan for export markets.  
      • Provide tools and materials to support the Domestic and International sales teams as required.
      • Develop the international adaptation or creation of ATL development & BTL for the initiatives based on in-depth understanding of international consumers.
      • Lead the developing and executing 360-degree marketing campaigns in line with brands’ strategy for OBL markets.
      • Ensure excellent execution of plans from ATL to BTL and in-store to deliver campaigns’ objectives/KPIs through leading and engaging different stakeholders including agencies, sales and channel marketing teams.
      • Assist in creation of effective media plans.
      • Assist in development and execution of brand innovation projects.
      • Contribute to build brand and channel plans, launch/relaunch plans, 3-year Brand.
      • To assist the Brand Manager in export sales and marketing activities.
      • To liaise with existing and potential international customers on promotions, marketing supports and building rapport to increase sales orders.
      • Work with design resources within marketing team to generate artwork, content and materials to support the sales and marketing functions.
      • Continually review changes to the market, consumer trends and the activities of competitors, adjusting the communication plan when necessary.
      • To organize, prepare materials and participate in overseas trade fairs and exhibitions in promoting company’s products.
      • To prepare visiting report in writing and to have discussion with the export team after each overseas visiting trip.
      • Any other assignment and task assigned.
      • 2+ years marketing experience is required.
      • Experience in brand management including the development and execution of media strategy, innovation and creative ideation process.
      • A thorough understanding of marketing and business functions at FMCG sector.
      • Demonstrated strength in marketing competence with focus on Brand Planning, Communication and Media Management.
      • Ability to adapt to change and to operate effectively in time constrained and multiple priorities situation.
      • Strong analytical, decision making, influence, communication & presentation skills
      • Achievement driven personality with ability to work in conditions which include multiple priorities, extended work schedules and specific time constraints
      • Pro-activity and passion to brand marketing.
      • Willing for frequent business travel.

      International Sale Executive
      Số lượng: 01

      62 Tran Huy Lieu, Ward 12, Phu Nhuan District, HCMC

      1. In charge of sales and market development
      • Develop the target foreign market and seek relationship with potential customers.
      • Offer prices; send samples and catalogs; negotiate and draft contracts.
      • Develop customers according to the company's orientation, long-term strategy and short-term goals when the company has specific requirements. - conduct surveys and market research to study and analyze the potential business opportunities
      • Promote sales and develop customer system by participating in fairs, conferences, events, etc.
      • Arrange meeting schedules and welcome customers to work in the office or visit the factory.
      1. Track orders
      • Fast, timely and correctly execute all of orders as required.
      • Keep track of order during process from receiving to completing it.
      1. Take care of customers
      • Resolving customer complaints.
      • Regularly care and visit for customers for long-term cooperation.
      • Be able to travel for business trip in the host country (as if required).
      • Maintain relationship with current customer, working closely with current customer for building marketing campaign, order plan.
      1. Perform other tasks
      • Closely work with another departments (Supply Chain, Accounting, MA, QA, Marketing...)
      • Make reports and perform other tasks as required by line manager.
      • Bachelor’s Degree of Economics, Business Administration, Trading, etc.…
      • Good at English/ Chinese 
      • At least 2 years of working experience at the same position in FMCG/ Export/ F&B industry
      • Strong skills of communication, negotiation, problem solving, etc.
      • Knowledge of trade/ economics law, Incoterm, international payment terms.
      • Willing & able to travel for a business trip

      Brand Manager
      Số lượng: 01

      62 Tran Huy Lieu, Ward 12, Phu Nhuan District, HCMC

      • Devise and implement marketing and budget plan for Vietnam & export markets (OBL).
      • Provide tools and materials to support the Domestic and International sales teams as required.
      • Develop the international adaptation or creation of ATL development & BTL for the initiatives based on in-depth understanding of international consumers.
      • Lead the developing and executing 360-degree marketing campaigns in line with brands’ strategy for OBL & OEM markets.
      • Ensure excellent execution of plans from ATL to BTL and in-store to deliver campaigns’ objectives/KPIs through leading and engaging different stakeholders including agencies, sales and channel marketing teams.
      • Develop and execute media plans.
      • Collaborate with Brand Strategy to execute brand innovation projects.
      • To liaise with existing and potential international customers on promotions, marketing supports and building rapport to increase sales orders.
      • Continuously review changes to the market, consumer trends and the activities of competitors, adjusting the communication plan when necessary.
      • To organize and participate in overseas trade fairs and exhibitions in promoting company’s products.
      • Any other assignment and task assigned.
      • An inquisitive leader who is passionate about brands and branding.
      • Results-oriented and proactive about finding solutions.
      • Ability to think outside the box and substantiate ideas/plans with concrete analysis.
      • Minimum 5 years of related work experience, with 2 years in a senior marketing/brand management role.
      • Proven experience running and executing a full brand marketing campaign in Vietnam.
      • Versed in digital marketing- social media and content management as well as e-commerce.
      • High competence in project and people management.
      • Excellent communication and negotiation skills.
      • Native in Vietnamese and fluent in English, both spoken and written.
      • In-depth understanding of FMCG industry related to brand positioning and consumer tastes.
      • Bachelor’s degree in Business, Marketing, Communications, or related field.

      Trưởng nhóm Kế toán Thương mại (Commercial partner)
      Số lượng: 01

      62 Trần Huy Liệu, phường 12, quận Phú Nhuận, TPHCM

      • Theo dõi và đôn đốc thu hồi công nợ khách hàng theo hợp đồng đã ký duyệt
      • Thực hiện và tổ chức đối chiếu doanh thu, công nợ hàng tháng với các bên liên quan
      • Rà soát các hợp đồng kinh doanh.
      • Kiểm tra và đảm bảo KPI BP. Kinh doanh được tính đúng theo chính sách bán hàng đã được phê duyệt
      • Theo dõi và đảm bảo chi phí liên quan đến hoạt động bán hàng được ghi nhận đầy đủ song song với doanh thu phát sinh (Chiết khấu, hoa hồng, hỗ trợ bán hàng…)
      • Đảm bảo công việc của Nhóm kế toán bán hàng được thực hiện đúng và đầy đủ.
      • Lập báo cáo phân tính doanh thu, công nợ, hiệu quả hoạt động bán hàng theo yêu cầu của cấp trên.
      • Tham mưu cho cấp trên các quy trình, chính sách liên quan bán hàng do Bộ phận Kế toán hoặc các phòng ban khác ban hành.
      • Giám sát quá trình thiết lập dữ liệu chính để đảm bảo thông tin được duy trì trên SAP một cách chính xác và kịp thời.
      • Xuất hóa đơn & ghi nhận, đảm bảo ghi nhận doanh thu, công nợ, tiền đặt cọc, tạm ứng của khách hàng … chính xác, hợp lệ, đúng theo Hợp đồng bán hàng đã ký và phù hợp theo chuẩn mực kế toán VAS/IFRS.
      • Lưu trữ chứng từ kế toán theo quy định.
      • Các công việc khác theo yêu cầu của cấp quản lý.
      • Trình độ chuyên môn nghiệp vụ: Cử nhân Đại học, CertIFR (ưu tiên nếu có)
      • Trình độ chuyên ngành: Tài chính kế toán.
      • Kinh nghiệm: 2 năm vị trí tương đương, có kinh nghiệm làm việc tại công ty xuất khẩu.
      • Kiến thức pháp luật: Chuẩn mực kế toán VAS, IFRS, Incoterms
      • Sử dụng thành thạo vi tính văn phòng, có kinh nghiệm sử dụng ERP (SAP, Oracle…)
      • Trình độ tiếng Anh khá.
      • Làm việc tại TP. HCM, công tác Bến Tre theo yêu cầu công việc tại từng thời điểm.

      Nhân viên Thu mua dừa trái Organic
      Số lượng: 01

      Phong Nẫm, Giồng Trôm, Bến Tre

      • Thực hiện thu mua nguyên liệu dừa trái vùng nguyên liệu Org (dừa vỏ, dừa bada,…..) theo kế hoạch sản xuất của công ty cho từng vùng nguyên liệu được phân công phụ trách.
      • Lập phiếu thu mua thì thu mua trực tiếp từ nông hộ tại vùng nguyên liệu được phân công.
      • Tổng hợp và cung cấp các chứng từ thu mua, thanh toán cho kế toán và thủ quỹ để hoàn tất thủ tục thanh toán.
      • Lập kế hoạch thu mua hàng tuần, tháng, quý, năm theo yêu cầu của Công ty. Chủ động thực hiện và theo dõi kế hoạch đề ra, báo cáo kịp thời khi thực hiện không đúng/vượt kế hoạch đề ra.
      • Theo dõi và chịu trách nhiệm về chất lượng nguyên liệu khi mua đạt yêu cầu cho từng công đoạn thu gom, tập kết và giao hàng đến kho của Công ty.
      • Thu thập, phân tích, dự báo thông tin thị trường nguyên liệu bao gồm thông tin thu mua của các đối thủ và báo cáo kịp thời, chính xác đến quản lý trực tiếp.
      • Cập nhật nhật ký mua hàng, quản lý danh sách nông hộ được giao khi thu mua qua hình thức theo dõi, cập nhật ngày thu hoạch, tuổi thọ trung bình của cây, năng suất cây.
      • Trình độ học vấn: Tốt nghiệp phổ thông/ Trung học/ Cử nhân đại học/Cao đẳng
      • Sử dụng máy tính/ smart phone thành thạo.
      • Trình độ chuyên ngành: có kinh nghiệm mua bán trong ngành dừa ít nhất từ 1 năm.
      • Kỹ năng: đàm phán, thương lượng, nắm bắt thị trường.
      • Kinh nghiệm: 01 năm kinh nghiệm lĩnh vực tương đương.
      Tải bản thông tin ứng viên